maandag

Vliegen boven de Grand Canyon

Vandaag zou een geweldige dag worden. We gaan vliegen boven de Grand Canyon en wel 50 minuten lang. 's Morgens zijn we al heel vroeg opgestaan om op tijd bij het vliegveld te zijn. We waren er zo vroeg dat we nog met de vlucht van 8 uur meekonden. Na een kwartiertje wachten was het dan eindelijk zover. Andre en ik  zaten achter elkaar maar allebei een grandioze plek bij het raam. Er zijn dan ook de  nodige foto's gemaakt en aardig wat gefilmd.  De vlucht was echt helemaal geweldig. Terwijl er om ons heen aardig wat mensen wit wegtrokken. Zaten wij juist heerlijk te genieten. Ja we hadden dit voor geen goud willen missen. Doordat we al een uur eerder de lucht waren ingegaan hadden we meer tijd om bij de Grand Canyon zelf rond  te lopen.  Terwijl we op ons gemak foto's staan te maken zien we ineens een squirel zitten. Een heel leuk klein beestje. Hij ging er echt voor zitten. Het stukje donut wat Andre hem had gegeven zat hij heerlijk op te peuzelen. Na verloop van tijd hebben we de auto weer opgezocht om naar Desert View te rijden. Hier wilden we de Watchtower nog gaan bezichtigen. Je kijkt daar weer vanaf een hele andere kant op de Grand Canyon. Hierna zijn we de auto ingestapt, we moesten tenslotte nog een uurtje of 2 rijden naar Page. Onze volgende overnachtingsplaats. Onderweg kwamen wij de nodige stalletjes langs de weg tegen. Deze worden beheerd door indianen. Toen wij in Page aankwamen, moesten ze nog aan onze kamer beginnen.  Dus gauw de koffers neergezet en doorgereden naar de Glen Canyon dam. Hier konden we met een tour mee.  Je krijgt dan aardig wat van de dam zelf te zien.  Hierna richting Lake Powell gereden. Bij Wahweap Marina hebben we heerlijk op een ponton gezeten en genoten we van het  zonnetje en de schitterende jachten die daar lagen. Terug gekomen bij het hotel, zijn we voor morgenochtend gelijk de Antelope Canyon tour gaan boeken.